مدرسه طبیعت قلمرویی است برای کودکان، فضایی که در آن امکان تعامل آزادانه،
کنجکاوانه و سرخوشانه با طبیعت برای کودکان فراهم است. تجربه های کودکانه در این فضا، تعامل آزادانه و ملموس با همه عناصر طبیعت از جمله
آب، خاک، سنگ، چوب، گیاهان و حیوانات اهلی را در بر می گیرد. تعاملی باز و آزاد،
تک نفره یا جمعی و بر اساس انگیزش های درونی خود کودکان و نيز رشد متعادل
استعدادهای حسی، حرکتی، عاطفی و شناختی، همچنین سازگاری و مهارت های اجتماعی کودک
در گرو این تعامل خود-انگیخته و آزادانه است، به علاوه عشق به طبیعت و سر زمین و
حساسیت به محیط زیست در بزرگسالی نیز به این تجربه کودکانه عمیقا وابسته است.کودکان در ابتدا به صورت کاملأ خود انگیخته و آزادانه در این بستر قرار می
گیرند تا به انتخاب خود از فضاها و امکانات متفاوت بهره مند شوند، آرام آرام
فعالیت های آزاد آن ها شکلی منسجم تر به خود می گیرد و با حمایت تسهیل گران پیگیری
می شود، کودک در طی این فعالیت ها ممکن است کار با ابزار و امکانات متنوعی را
تجربه کند تا بار آموزش فعالیت گروهی و تعامل با دیگران لذت مشارکت جمعی برای
رسیدن به یک هدف مشترک و یا شکست و پیروزی را درک کند و از دل این تجریه ها راه و
رسم زندگی را بیاموزد. 

کاشت برداشت و درو گندم 
جمع آوری هیزم و درست کردن آتش جهت درست کردن نان 

|